• Cechy dobrego MLM

    To na pewno nie wszystkie kryteria jakimi powinno się posiłkować przy wyborze firmy MLM. Wielu networkowców dodało by zapewne jeszcze kilka. Te, które opisałem można również rozbić na kilka pomniejszych.

    Jednakże przede wszystkim te zdecydowały, że wybrałem swoją firmę MLM.

    1. Dobry Plan Marketingowy.

    Powinien być jasny i prosty do wytłumaczenia ewentualnym współpracownikom czy przyszłym partnerom biznesowym. Powinien w prosty sposób dać możliwość pokazania różnych wariantów budowy grupy osobistej i jak to wpływa na dochody.

    Potencjalny współpracownik powinien mieć całkowitą jasność jak generuje się dochód w tym systemie.

      2. Dobry system szkoleniowy.

    To cecha bardzo ważna. Daje szansę nauczenia się w jaki sposób budować swój biznes. Uczy rzeczy takich jak przywództwo, zarządzanie przepływem pieniędzy, motywowanie, planowanie czasu i celów. System powinien umożliwiać nabywanie umiejętności technicznych jak budować i wykorzystywać narzędzia przydatne do działania online i offline. Piszę tutaj nie tylko o programach szkoleniowych i motywacyjnych proponowanych przez firmę MLM, ale także o systemach MLM wypracowanych przez liderów danej firmy.

       3. Sprawdzona firma.

    Firma musi istnieć na rynku już od pewnego czasu. Ze statystyk wynika, że ponad 90% firm (nie tylko MLM) znika z rynku w przeciągu roku od zaistnienia. Ponadto dobrze jest mieć możliwość wejścia do statystyk i obejrzenia jej sytuacji finansowej. Jeżeli firma MLM wykazuje stały rosnący obrót, to daje przesłanki, że firma jest w stanie utrzymać się na rynku i jest dobrze zarządzana.

       4. Wpływ na politykę firmy.

    W wielu firmach – jeżeli osiągnie się pewien poziom obrotu – wchodzi się w skład rady ustalającej politykę firmy. To bardzo ważne z punktu widzenia dystrybutorów. Daje to w pewnym sensie gwarancje, że firma będzie postępowała etycznie wobec swoich współpracowników.

    Niekiedy można też dostać pakiet akcji danej firmy.

       5.  Produkty.

    To istotny punkt w wyborze firmy. Wg  mnie powinien mieć duży popyt, bo od popytu zależy wielkość sprzedaży i wielkość rynku, który można obsłużyć. Jeżeli ma konkurencyjną cenę i wysoką jakość to nie będzie trudno znaleźć na niego klientów również spoza sieci (chociażby preferowana przeze mnie sprzedaż okazjonalna). Łatwo też będzie znaleźć stałych klientów, którzy raz się przekonując do produktu chętnie kupią go po raz kolejny.

      6.  Starter i jego koszt.

    No cóż. Tutaj zdania są podzielone. Spotkałem się z opinią jednego z liderów marketingu sieciowego, że im starter (ewentualnie wpisowe) jest droższy, tym bardziej nowy współpracownik będzie się starał w rozwoju swojej grupy osobistej (takie było moje odczucie z jego wypowiedzi). Ale – moim zdaniem – to chyba nie oto chodzi. Biznes MLM chyba z założenia powinien być dla każdego (ale dla każdego kto chce, a nie tylko mówi, że chce, a tak naprawdę to nie ma ochoty nawet wstać z fotela).

    Niejednokrotnie niski koszt startera (wpisowego) jest jedyną szansą dla kogoś, kto chciałby zrobić coś ze swoim życiem, a sytuacja finansowa mu na to nie pozwala.

    W wielu firmach koszt startera jest jedynym kosztem, który się ponosi
    (NA POCZĄTKU), aby w ogóle rozpocząć działalność biznesową.

    Potem oczywiście koszty będą, ale to współpracownik sam będzie decydował jak bardzo i jak szybko chce ten biznes rozwijać.

    Chociażby koszty płatnej reklamy, ewentualnego płatnego hostingu, kursów czy szkoleń doskonalących.

       7. Dochód pasywny.

    Dochód pasywny to dochód generowany nawet wtedy, gdy Ty w danym okresie rozliczeniowym (z reguły miesiąc) nie kiwniesz nawet palcem w rozwój swojej działalności. Ale masz swoją grupę osobistą, która taki dochód wytworzy.

    Dobra firma networkowa powinna mieć taką możliwość.

    Przy tym punkcie jeszcze kilka uwag:

    Ciągle jeszcze w Polsce pokutuje opinia, że ten na dole zarabia na tego na górze.

    Kochany prospekcie:

    1. To nie ze sponsorem podpisujesz umowę o współpracy, tylko z firmą MLM.
    2. To nie Ty płacisz sponsorowi i nie z Twojej kasy idą pieniądze dla niego.  To firma MLM płaci mu (sponsorowi) za to, że znalazł współpracownika, który w ogóle chce działać i działa i robi jakikolwiek obrót. 
      Za to, że poświęcił swój czas na znalezienie Ciebie, wyszkolenie i pokazanie co należy robić, aby w ogóle zacząć zarabiać.
    3. To Ty najpierw musisz zacząć zarabiać, aby sponsor cokolwiek z tego miał, oprócz dalszej pracy z Tobą i Twoim biznesem. Tak Twoim! To Twój biznes i tylko Ty decydujesz jak go będziesz prowadził.                            Twój biznes zaczyna się od Ciebie, a nie od sponsora.             
      Możesz słuchać sponsora i ludzi, którzy już coś osiągnęli, albo nie.
      To Twoja decyzja. I nie mów, że pracujesz na sponsora. Bo to najpierw sponsor pracuje na Ciebie i dla Ciebie.
      Jego etycznym obowiązkiem jest pomóc Ci w rozpoczęciu Twojego    biznesu.

      9. Dziedziczność Twojego biznesu.

    Dobrze jest, aby firma MLM przewidziała w swoich regulaminach, statucie czy warunkach działania możliwość przeniesienia prawa własności na inną osobę wskazaną przez Ciebie. Czy to w formie dziedziczenia, darowizny czy odsprzedaży.

      10. Legalność i działalność na wielu rynkach.

    Firma powinna działać zgodnie z prawem danego kraju. Jej działalność powinna też być zarejestrowana. I niech Cię nie zmyli informacja na stronie, że firma jest zarejestrowana na przykład na Madagaskarze i działa zgodnie tamtejszym prawem. Ma być legalna w danym kraju.

    Ponadto jakie są rozliczenia z ZUS-em i Urzędem Skarbowym. Jak to jest rozwiązane.

    Czy na zasadzie Umowy Zlecenia, czy konieczności zarejestrowania działalności gospodarczej, czy inny – zgodny z polskim prawem sposób. Polecam mój wpis na tym blogu:

    http://mirekwierzba.pl/o-podatkach-w-mlm-i-nie-tylko/

    Pozdrawiam
    Mirosław Wierzba

    PS: Zapisz się również na mój newsletter, w którym pokazuję jak działam i jakich narzędzi używam.

                Imię: 

    Adres email:

                              

    Zostaw odpowiedź